هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 120    |    5 تير 1392

   


 

زندگی‌نامه‌ی خودنوشت؛ نلسون ماندلا


وداع با پدر عکاسی خراسان


زمینه‌های کاربردی شدن تاریخ شفاهی در مطالعات میان‌رشته‌ای درایران


«خاطرات آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای»، کتابی پرنکته درباره‌ی خاندان خامنه‌ای


فراخوان مقاله: سمينار دانشگاه نيو ساوث ويلز (UNSW)- جمعه 4 اکتبر سال 2013


تاریخ نوادا در دانشگاه نوادا


رونمایی از تاریخ شفاهی توصیفی هوی متال


روایت «جنبش دانشجویی» و اتحادیه ملی به‌ قلم حمید شوکت


«ناگفته‌های دمشق» با شیوه تدوین موازی جذاب شد


نگاهی به کتاب مرگ، خاطره و فرهنگ مادی


 



رونمایی از تاریخ شفاهی توصیفی هوی متال

صفحه نخست شماره 120

اشاره: استفاده از روش تاریخ شفاهی، روز به روز موارد متنوع و تازه‏تری می‏یابد که گاه دور از ذهن هستند. در خبر زیر استفاده از تاریخ شفاهی را برای یک گروه پرطرفدار موسیقی آمریکایی می‏خوانید که نشان می‏دهد با بهره از آن می‏توان ضمن روشن ساختن پیشینه یک فعالیت اجتماعی-هنری، گوشه‏های ناپیدای آن فعالیت را که معمولاً رسانه‏ای نمی‏شوند و در عین حال بسیارتأثیرگذار هستند آشکار ساخت.

***

 

مراسم رونمایی از کتاب رساتر از دوزخ: تاریخ شفاهی توصیفی متال LOUDER THAN HELL: The Definitive Oral History of Metal   ،۱۳ می 2013 در تالار پاورهاوس نیویورک برگزار شد.

نویسندگان کتاب، جان ویدرهورن Jon Wiederhorn  و کاترین تیورمن Katherine Turman  در این مراسم، کنفرانس مطبوعاتی داشتند و در ادامه کمدین دان جمیسون Don Jamieson نمایش کلاسیک  «آن نمایش متالTHAT METAL SHOW! »  را اجرا کرد و هم چنین استفانی کابرال STEPHANIE CABRAL، عکاس موسیقی راک نیز در این مراسم حضور داشت.
کتاب «رساتر از دوزخ» حتی قبل از اینکه منتشر شود به عنوان یک منبع رسمی شناخته می شد. این کتاب، به عنوان یک راهنمای مطمئن و نهایی در مورد تاریخ گروه هوی متا ل شناخته می‏شود.
«رساتر از دوزخ» که توسط جان ویدرهورن و کاترین تیورمن، دو روزنامه نگار آشنا به امور موسیقی نوشته شده، کتابی بالغ بر 400 مصاحبه و تاریخ روزشمار هوی متال از زبان مردان و زنانی است که آن را ساخته، اجرا، و دوباره آن را سرهم کرده و باعث استمرار آن شده‏اند.

«رساتر از دوزخ» بخاطر ارائه روایت‏ها و حکایاتی که مستقیم و بی‏واسطه از زبان موفق‏ترین و ناشناخته‏ترن باندهای موسیقی بیان گشته‏اند، نحوه انتقال فرهنگ متال را مورد بررسی قرار می‏دهد. کتاب پر از صدها مصاحبه روشنگرانه از هر طیف و دوران هوی متال از بنیانگذاران متال نظیر بلوچییر BLUE CHEER، لد تسپلین LED ZEPPELIN واعضای گروه MC5 گرفته تا نوگرایان امروزی چون اسلیپت نات SLIPKNOT، مستادون MASTADON و گروه LAMB OF GOD را در بر می گیرد.

«رساتر از دوزخ»، نگاه ویژه و گسترده‏ای به پشت پرده یکی از پویاترین، جنجالی ترین و پایدارترین ژانرهای موسیقی آمریکا انداخته است.
سردبیر ارشد ویدرهورن Wiederhorn و تیورمن Turman تهیه کننده فیلم «شبها با آلیس کوپر Nights with Alice Cooper»، تلاش بسیار زیادی برای تهیه لیست  گسترده‏ای از افراد انجام دادند تا از این طریق بتوانند به روایت‏هایی که هرگز گفته نشده، گفته های شاهدان عینی از حوادث و همین طوربه راستی آزمایی افسانه‏های تکان دهنده‏ای که پشت سر متال‏ها گفته می‏شد، دسترسی یابند. در این کتاب تفسیرهای صریح و اعتراف گونه‏ای که به شکل مستقیم از اسطوره‏های این ژانر نظیر: رونی جیمز دیوRonnie James Dio، اوزی آزبرن Ozzy Osbourne، بروس دیکینسون Bruce Dickinson، ادی وان هالنEddie Van Halen، وینس نیلVince Neil، تومی لی Tommy Lee ، لیتا فوردLita Ford، لارزآلریشLars Ulrich، ... و سایرین بیان شده‏اند.

این کتاب با مقدمه اسکات لان از گروه انتراکس ANTHRAX شروع شده و با موخره‏ای از راب هالفورد Rob Halford از گروه جوداز پریست JUDAS PRIEST به پایان می رسد. این کتاب با داشتن دو مجموعه عکس در 16 صفحه و با عکس هایی از عکاسان راک، استفانی کابرال Stephanie Cabral  و رو برت ماتئو Robert Matheu که تاکنون منتشر نشده‏اند، چیزی است که هواداران متال مدت ها به دنبال آن بودند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این اثر این نشانی ها را ببینید:


Facebook: https://www.facebook.com/LouderThanHellTheBook
Tumblr: http://www.tumblr.com/blog/louderthanhellbook
Twitter: https://twitter.com/louderthanhell

ترجمه: علی محمد آزاده

منبع: knac


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.