هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 148    |    16 بهمن 1392

   


 



نشنال جگرافیک بورسیه داستان‏سرایی دیجیتال ارایه می‏کند

صفحه نخست شماره 148

بورسیه داستان‏سرایی دیجیتال نشنال جگرافیک- فول‏برایت Fulbright - National Geographic جزء جدیدی از برنامه دانشجویی فول‏برایت است که برای شهروندان آمریکایی فرصت سفر به خارج از کشور و داستان‏سرایی دیجیتال درباه سه کشور در یک موضوع مهم اجتماعی و زیست محیطی در سطح جهانی ارائه می‏دهد. این کمک هزینه از طریق مشارکت میان وزارت امور خارجه آمریکا و انجمن نشنال جگرافیک ممکن گشته است.
طیف گسترده‏ای از ابزار و برنامه‏های رسانه‏ای دیجیتال فرصت بی‏سابقه‏ای برای افرادی از تمامی رشته‏ها و پیش زمینه‏ها جهت به اشتراک گذاشتن مشاهدات و روایت‏های شخصی با مخاطبان جهانی برخط ایجاد نموده است. از آنجایی که ما به دنبال گسترش دانش مسائل فرامللی و ایجاد روابط بین فرهنگ‏ها هستیم، ‏این ابزار داستان‏سرایی منابع قدرتمندی هستند.
فول‏برایتی‏ها با مقایسه و تقابل مسائل از طریق بورسیه داستان‏سرایی دیجیتال نشنال جگرافیک- فول‏برایت بررسی عمیقی از این مسائل جهانی انجام خواهند داد. افراد با استفاده ابزارهای داستان‏سرایی دیجیتال شامل متن، عکس، ویدئو، صدا، تصاویر گرافیکی و رسانه‏های اجتماعی، داستان‏های خود یا داستان افرادی که ملاقات می‏کنند را بازگو خواهند کرد. اشخاص آثار خود را با حمایت و پشتیبانی تیم تحریریه نشنال جگرافی در برنامه‏ی رسانه‏ای نشنال جگرافی انتشار خواهند نمود.
افراد علاوه بر دریافت مزایای فول‏برایت آموزش‏هایی در خصوص تکنیک‏های داستان‏سرایی دیجیتال شامل نوشتن مؤثر بلاگ، تولید ویدئو و عکاسی توسط کارکنان نشنال جگرافی قبل از عزیمت شان دریافت خواهند نمود. اشخاص با یک یا چند ویراستار نشنال جگرافی جهت آموزش مداوم، تحریریه و مشاوره در طول دوره بورس تحصیلی فول‏برایت با هم جفت و همکار خواهند شد. افراد موادی برای بلاگی در وب سایت نشنال جگرافی به صورت متناوب و مداوم در طی دوره بورس تحصیلی ارائه خواهند نمود و فرصت توسعه محتویات اضافی جهت استفاده به وسیله نشنال جگرافی و وزارت امور خارجه در اختیار خواهند داشت.
متقاضیان از هر کشوری که برنامه دانشجویی فول‏برایت آمریکا در آن کشور وجود داشته باشد، پذیرفته خواهند شد. جهت اطلاع از کشورهای واجد شرایط اینجا کلیک نمایید.
نامزدها از کلیه رشته‏ها می‏توانند جهت این بورسیه تحصیلی اقدام نمایند.
اولویت با نامزدهایی با تجارب مرتبط و استعداد و توانایی در داستان‏سرایی دیجیتال خواهد بود. نامزدها باید حداقل دوره کارشناسی را قبل از شروع جایزه فول‏برایت به پایان رسانده باشند.
جهت سال تحصیلی 15-2014، نامزدها برای طرح‏های متمرکز بر یک یا چند از موضوعات ذیل پذیرفته خواهند شد:
1- ‏تنوع زیستی
2- ‏شهرها
3- ‏تغییرات آب و هوایی
4- فرهنگ‏ها
5- انرژی
6- غذا
7- اقیانوس‏ها
8- آب ‏
در دوره بورسیه افراد با داستان‏سرایی دیجیتال در صور مختلف که شامل عکاسی، تصویرسازی و ویدئو می‏شود ولی محدود به این موارد نیز نمی‏شود، سر و کار دارند. داستان‏های آنها به صورت دیجیتال از طریق انجمن نشنال جگرافی و برنامه وزارت خارجه و سایت‏های شبکه‏های اجتماعی مرتبط منتشر می‏شود.
افراد باید محتویات مورد نیاز برای یک بلاگ در نشنال جگرافی را که شامل عکاسی و ویدئو می‏شود ولی محدود به آنها نمی‏شود، تهیه نمایند. نشنال جگرافی به شرکت کننده گان آموزش خواهد داد و سردبیران نشنال جگرافی افراد را در حین ایجاد داستان‏های دیجیتال در طی دوره بورسیه، راهنمایی و حمایت خواهند نمود.
داستان‏سرایی دیجیتال تمرین استفاده از ابزار دیجیتال جهت بازگو کردن یک داستان را شرح می‏دهد. داستان‏ها ممکن است متن، عکس، ویدئو، صدا، تصاویر گرافیکی و رسانه‏های جمعی را ترکیب نمایند.
درخواست آنلاین جهت داستان‏سرایی دیجیتال فول‏برایت- نشنال جگرافی در 17 دسامبر 2013 آغاز خواهد شد. مهلت ارسال تا 5 بعد از ظهر روز 28 فوریه 2014 خواهد بود.
کلیه مدارک درخواستی شامل ریز نمرات تحصیلی و نامه‏های مرجع و توصیه نامه‏ها باید تا این تاریخ به سیستم مرجع و درخواست آنلاین تحویل داده شود. مدارک‏ هاردکپی قابل قبول نخواهند بود.
لطفا قبل از شروع به اقدام و فرستادن درخواست دستور العمل‏ها را به طور کامل مطالعه بفرمایید زیرا جزئیات درخواست از درخواست عمومی متفاوت هستند.
لطفا جزئیات و بخش‏های درخواست فول‏برایت- نشنال جگرافی، نکات درخواست، چک لیست درخواست و بخش سوالات متداول را به دقت مرور بفرمایید زیرا موارد مورد نیاز از جایزه سنتی فول‏برایت متمایز هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نشانی زیر دیدن فرمایید. ‏
 ‏http://us.fulbrightonline.org/fulbright-nat-geo-fellowship

کرگ زلیز
 ‏Craig Zelizer
ترجمه: عطیه اسعد

منبع: internationalpeaceandconflict


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.