هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 150    |    30 بهمن 1392

   


 

نهمین نشست تخصصی تاریخ شفاهی ایران (18 اسفند 1392)


بررسی علل عقب‏ماندگی رشته تاریخ در ایران


هاشمیان؛ معلمی از تبار فرهنگ...


نیروهای مذهبی در دوران پهلوی دوم-4


یکسویه‌نگاری تاریخ، ادبیات انقلابی تولید نمی‌کند


فراخوان ارائه مقاله پنجمین همایش جهانی


نگاهی به چگونگی برآمدن تاریخ­نگاری آکادمیک-۱


مناظره‌ای در باب «كاربست نظريه‌های رايج علوم انسانی در مطالعات تاريخی»/بخش اول


جایگاه متغیر تاریخ شفاهی به عنوان مدرک حقوقی


نگاهی به هفتمین شماره از فصلنامه اینترنتی 15 خرداد 42


 



فراخوان ارائه مقاله پنجمین همایش جهانی

صفحه نخست شماره 150

خاطرات دیجیتال
چهار شنبه 24 سپتامبر –جمعه 26 سپتامبر سال 2014
دانشگاه منزفیلد(Mansfield)،آکسفورد، انگلستان

فراخوان مقاله
هدف از این همایش چند رشته‏ای و بین رشته‏ای بررسی، کشف و پرداختن به مسائل و پیچیدگی‏های استفاده گسترده از فناوری‏های دیجیتال در ارتباط بین انسان‏ها و بررسی نحوه شکل‏گیری، بایگانی، رمزگذاری و رمزگشایی خاطرات از سوی کاربران برخط در محیط رسانه‏های مجازی و چگونگی تاثیرگذاری سیستم‏های مورد استفاده بر درک کاربران از خاطره و کار با آن است. این گردهمایی به خصوص پذیرای مباحثات نظری و عملی است که زمینه‏های فرهنگی تولید خاطره به صورت انفرادی و مشترک، رمزگذاری و رمزگشایی، انتشار، حفظ و تفسیر شخصی و جمعی را در بر گرفته‏اند.


موضوعات سخنرانی ها، مقالات، کارگاه‏هاو گزارش ها به قرار زیر است:


1-  خاطره دیجیتال جمعی و شخصی
نظریات و مفاهیم خاطره، دیجیتالی کردن خاطره انفرادی و جمعی، شناسایی ویژگی‏ها و مسائل اصلی، تولید و بازآفرینی دانش تاریخی.
2- علنی‏سازی و تعمق در خاطرات
استعاره‏های خاطره در عصر دیجیتال. رسانه‏های دیجیتال در فرایند خلق خاطره اجتماعی. اصول تجسم بخشی در ضبط خاطره.
3-  حفظ آثار دیجیتال در موزه ومیراث فرهنگی
روند طراحی عرضه. ساختمان مجموعه. میان رویه‏های چندگانه. هدایت. تجسم. واقعیت همراه با مبالغه. ارائه فضایی. تصویر و صوت.
4- خاطره و نرم‏افزار فرهنگی
طرح ریزی و تجسم فرهنگی. خاطره رسانه‏های دیجیتال و سیستم‏ها. ابزار ضبط و واکنش کاربر.  راهبرد‏های انجام خاطره دیجیتال. سیستم‏های قابل حمل.
5-بایگانی و انتشار داده‏های خاطرات
آینده بایگانی و کتابخانه‏های دیجبتال. کتابخانه رسانه‏ای.اصول فهرست‏نویسی و ضبط داده‏های دیجیتال.  راهبرد‏های حفظ و بازیابی خاطره. حفظ، استفاده و بازیابی اطلاعات مهم. مالکیت اطلاعات. اطلاعات باز.
6-  استفاده از رسانه‏های جدید در تولید دانش تاریخی
تاریخچه خاطره اجتماعی. خاطره و هویت ملی و خاطره در عصر دیجیتال. استفاده‏های سیاسی از رسانه‏های مجازی برای بازنگری تاریخی. خاطره دیجیتال و جوامع منطقه.
7- خاطره در هنر و فرهنگ مجازی
حفظ هنر دیجیتال. شبکه سازی اجتماعی و فرهنگ طرفداری. فضایی سازی خاطرات در رسانه‏های تعاملی. بازی‏های رایانه‏ای و جهان واقعی.


گروه هدایت کننده به خصوص پذیرای پیشنهاد‏های تشکیل پنل‏های مقدماتی است.

به منظور تشویق و حمایت از فعالیت‌های میان رشته‌ای، قصد داریم امکان آغاز گفتگو را بین جلسات موازی که در این همایش تشکیل می شود، فراهم کنیم. حضور هیات ها در حداکثر دو جلسه از همایش‌های همزمان ممکن است. همچنین پیشنهاد می‌کنیم جلسات تبادل اطلاعات بین این گروه‌ها تشکیل شود و از طرح‏های های مربوط به رابطه بین جنسیت و عشق و خودکشی،  خودآزاری و مرگ همراه با کمک دیگری و خاطره دیجیتال استقبال می کنیم.

چه بفرستیم
چکیده مطالب باید در قالب  300 کلمه بوده و تا روز جمعه چهارم آوریل 2014 ارسال شود. در صورت پذیرش طرحی برای همایش، متن کامل پیش‌نویس باید تا روز جمعه 11ژوئیه  سال 2014 ارسال گردد. طرح‏ها باید به طور همزمان برای هر دو مقام برگزارکننده ارسال گردد؛ خلاصه مقالات می‌تواند در قالب word یا RTF و شامل اطلاعات و ترتیب زیر باشد:


الف) مولف (یا مولفان)
ب) سرفصلی که دوست دارید مقاله در آن بخش قرار گیرد
ج) نشانی پست الکترونیک
د) عنوان طرح
هـ ) متن طرح
و) حداکثر 10 کلید واژه

عنوان ایمیل: پذیرش چکیده خاطرات دیجیتال شماره 5

لطفاً از زمینه ساده (فونت12 قلم Times Roman) استفاده و از هر گونه پانویسی، قالب‌بندی خاص، شکل یا تاکید (شامل بولد کردن، ایتالیک کردن یا خط کشیدن زیر مطلب) خودداری کنید.
از تمام طرح‌های فرستاده شده قدردانی و به تمام طرح‏های ارسالی پاسخ داده می شود. اگر ظرف یک هفته از ارسال طرح پاسخی از ما دریافت نکردید، بدانید که مطلب به دست ما نرسیده و احتمالاً در فضای مجازی گم شده است! در این صورت پیشنهاد می‌کنیم مجدداً برای ارسال مطلب اقدام کنید یا به دنبال روش الکترونیک دیگری برای ارسال مطلب باشید.

مقام‏های برگزارکننده
دانیل ریها(Daniel Riha:rihad@inter-disciplinary.net
راب فیشر(Rob Fisher: digmem5@inter-disciplinary.net
این همایش بخشی از برنامه مجازی طرح‏های تحقیقاتی است. هدف آن گردآوردن افرادی از حوزه‌ها و علایق مختلف به منظور اشتراک آرا و کشف مباحث گوناگون خلاق و انگیزاننده است. تمام طرح‌های پذیرفته شده برای همایش یا آن دسته که ارائه خواهند شد باید به زبان انگلیسی باشند و واجد شرایط چاپ در کتاب الکترونیکی ISBN تلقی می‌شوند. ممکن است طرح‌های منتخب برای چاپ در یک یا چند کتاب کاغذی نیز بسط یابند.تمام انتشارات همایش نیاز به ویراستارانی دارد که از میان هیأت‌های علاقه‏مند اعزامی به همایش برگزیده می‌شوند.

Inter-Disciplinary.Net بر این باور است که حضور تمام هیأت‌ها در طول مدت جلسه، نشانی از ادب فردی و احترام حرفه‌ای به همکاران است. اگر چنین امری برای شما ممکن نیست لطفاً از ارسال خلاصه مقاله‌ای خوداری فرمائید.

جزئیات بیشتر در مورد همایش حاشیه‏ای این برنامه در سال 2014 را می توانید در این نشانی بیابید:

خودکشی، خودآزاری و کمک به مرگ
http://www.inter-disciplinary.net/probing-the-boundaries/persons/suicide-self-harm-and-assisted-dying/suicide-self-harm-and-assisted-dying

و جنسیت و دلدادگی
http://www.inter-disciplinary.net/critical-issues/gender-and-sexuality/gender-and-love/call-for-papers

به یاد داشته باشید که Inter-Disciplinary.Net شبکه‌ای غیر انتفاعی است و امکان اعطای کمک هزینه سفر به محل همایش و اقامت وجود ندارد.

ترجمه: اصغر ابوترابی

منبع: inter-disciplinary


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.